...

...

Δευτέρα, 27 Δεκεμβρίου 2010

Περιφερειακός ή δακτύλιος Αλεξανδρούπολης ένα έργο που πρέπει να επανασχεδιαστεί

Του Δημήτρη Τασμαλή

Γεφύρι της Άρτας έχει καταντήσει η δημιουργία του περιφερειακού δρόμου της πόλης μας, καθόσον δεν έχει ξεκινήσει μέχρι και σήμερα η διαδικασία δημοπράτησης. Σύμφωνα με τη υπάρχουσα μελέτη, ο δρόμος αυτός ξεκινάει δυτικά από τα εργατικά σχεδόν στα όρια του σχεδίου πόλεως απέναντι από τον ΕΟΤ, διασχίζει τα στρατόπεδα και τέμνει το στρατόπεδο Ζήση και μετά από εκεί και πέρα ανατολικά ακολουθεί το σχέδιο πόλης και κατεβαίνει στη γέφυρα Μαΐστρου.
Μήπως όμως είναι ευκαιρία να επανασχεδιαστεί για να καλύπτει τις ανάγκες της πόλης που αυξάνονται λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της και να μην εγκλωβίζει την τελευταία με τη σημερινή χάραξή του, η οποία σχεδιάστηκε για τα δεδομένα του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του 1988;
Ήδη είναι επιτακτική η ανάγκη να επεκταθεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο με αποτέλεσμα αν προχωρήσει η επέκταση αυτή ο περιφερειακός που ακολουθεί το υπάρχον σχέδιο να εγκλωβιστεί μέσα στην πόλη και να αποτελέσει απλώς μια μεγάλη λεωφόρο που δεν θα εξυπηρετεί τους συμπολίτες μας.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προηγηθεί η επέκταση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου ώστε να επαναχαραχθεί η διαδρομή της οδού και να μετακινηθεί βορειότερα και ανατολικότερα χωρίς να διχοτομεί κανένα στρατόπεδο ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Καλλικρατικού πλέον Δήμου Αλεξ/πολης και να συνδέει ο νέος περιφερειακός τη Μάκρη, το Νέο Νοσοκομείο, τον κόμβο για Κίρκη και τέλος το κόμβο με το νέο δρόμο που ήδη κατασκευάζεται για την Τραιανούπολη και θα πρέπει να ξεκινάει τουλάχιστον πρίν από  τη Χιλή και όχι από τον ΕΟΤ.
Αν λοιπόν  σχεδιαστεί πιο έξω από την πόλη θα λυθεί και το πρόβλημα με την διάτμηση του στρατοπέδου Ζήση το οποίο σε περίπτωση απομάκρυνσης του θα μπορέσει να γίνει μητροπολιτικό πάρκο ή σε περίπτωση πολεοδόμησης του θα υπάρχει ενιαία πολεοδομική ενότητα, χωρίς την ανάγκη κατασκευής υπόγειων ή υπέργειων διαβάσεων, αφού ο περιφερειακός έχει σχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 11 χιλιομέτρων.
Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπ όψιν ότι η τυχόν επαναχαραξη του πριν από την Χηλή και βορειότερα, ο περιφερειακός θα απελευθερώσει την Χηλή από την κυκλοφορία και θα δημιουργήσει προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της ώστε να περιορισθούν τα εγκληματική λάθη των μεχρι σήμερον αυτοδιοικητικών και πάσης φύσεως  παραγόντων και μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που  κατέστρεψαν ουσιαστικά την Χηλή τόσο με τις αυθαίρετες και «παράνομες» επεκτάσεις του σχεδίου της δυτικά του κέντρου της Χηλής  όσο και με την μη ένταξη μεγάλου τμήματος αυτής κάτω από τον δρόμο προς την θάλασσα ,που είχε σαν αποτέλεσμα να καταστραφεί ουσιαστικά ένα όμορφο και τουριστικό προάστιο της πόλης.-
Από τη στιγμή όμως που περνάει μέσα από το στρατόπεδο Ζήση και ο στρατός για το λόγο αυτό αντιδρά, θα δεχτεί ο Δήμος να προχωρήσει το έργο λειψό χωρίς την κατασκευή του τμήματος που διέρχεται από το στρατόπεδο;
Τι θα κάνει η νέα δημοτική αρχή για να υλοποιήσει τη δέσμευση με τις προγραμματικές της δηλώσεις ότι η περιφερειακή οδός πρέπει  να επαναχαραχθεί προς όφελος των πολιτών όσο είναι ακόμα καιρός;

 Δημοσιεύτηκε στον ΠΟΛΙΤΗ της ΘΡΑΚΗΣ φύλλο 247 8/12/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου